ModifyeColic
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Drag Nedir?

Aşağa gitmek

Drag Nedir? Empty Drag Nedir?

Mesaj tarafından Admin Perş. Haz. 04, 2009 3:21 pm

DRAG

Türkiye’️de 1960’️lı yıllarda başlayan bu akım birçok şehirde özellikle Ankara ve İstanbul’️da güzel görünüşlü Amerikanlar ile yapılmaya başlanmıştır. Ankara’️da İran Caddesinde, İstanbul’️da Fenerbahçe’️de ve sahil yollarında geceleri bir çok kalkış yapılmıştır.

1997 yılında RPM Otomotiv Ltd. sahibi Sn.Uğur Arıdıcı’️nın düzenlediği seyirciye açık ve katılımın serbest olduğu yarışlar sayesinde yarışlar caddelerden pistlere taşınmıştır.

13 Eylül 1998’️de ANOK, RPM ve ÇANKAYA BELEDİYESİ tarafından desteklenen ilk resmi drag yarışı Ankara Hipodromunda yapılmıştır.

Bu yarışları takiben İstanbul’️da da Amerikancı arkadaşların, hız tutkunu gençlerin ve gittikçe yükselen seyirci sayısı sayesinde İMK tarafından yarışlar düzenlenmiş, nitekim OPET Petrolcülük Genel Müdürü Sn.Ekrem Ekmenci’️nin kişisel gayretleri neticesinde şampiyona olarak koşulmaya başlanmıştır.

2002 senesinde Federasyon nezdinde Drag yarışlarının ilerlemesi sorunları ve çözümleri için Oto Drag Kurulu kurulmuş ve TOMSFED Federasyon Spor Komitesi üyesi Sn.Engin İzet ile koordineli bir şekilde daha iyiye götürebilmek için uğraş verilmektedir.



DRAG Yarışı Nedir:

Drag yarışı aynı grupta kura ile eşleşen iki otomobilin aynı anda start alarak düz asfalt bir zeminde 1/4 mil (402 metre) lik bir parkuru en kısa zaman da bitirmesi prensibine dayalı ve Amerikan kökenli bir yarıştır,çesitli dalları vardır bunlar arasında en bilinenleri top fuel, prostock, top dragster, street roadster, hot rod, super stock, stock,bracket ve funy car dır Ülkemizde yapılan drag yarışlarını kategorize etmemiz gerekirse stock ve bracket karışımı bir yarış şekli ortaya çıkmaktadır.

Şu anda yapılan yarışlar uzun bir süreç içerisinde gelişerek bu günlerine gelmistir,

Drag Yarışcısı nasıl olunur:

2003 sezonunda başlayan uygulama gereği T.C. Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü İl Müdürlüklerinden ve TOMSFED (Türkiye Otomobil Motor Sporları Federasyonu) dan yarışmacı ve sürücü lisansı almak zorunluluğu vardır Bölgenizde bulunan il Gençlik ve Spor müdürlüğünden alacağınız Sporcu Lisansı ile Tomsfed e başvurarak Sürücü ve Yarışmacı lisansı almanız gerekmektedir otomobil drag için kullanılacak olan bu lisansın başvuru formunu bu sayfamızdaki lisans kayıt formunu doldurarak 4 adet fotoğraf , Nufus cüzdanı ve sürücü ehliyetinizin önlü arkalı fotokopisi ile formdaki banka hesabına 80 milyon TL yatırarak formdaki Tomsfed adresine başvurmanız gerekmektedir.

Lisanslarınızı aldıktan sonra yarış tarihlerinden 4 gün önce Çarşamba günü saat 17 ye kadar yine bu sayfamızdaki kayıt formu butonuna basarak kompüterinize indireceğiniz kayıt formunu doldurarak formda belirtilen banka hesabına (kulübe göre değişiklik gösterebilir) 135,000,000.- Tl yatırarak belirtilen adrese dekontu ile beraber faxla veya isterseniz şahsen yarış kayıdı yaptırmak zorundasınız.

Sıra geldi yarışların start alacağı gün saat 8.30 da Otomobilinizin yarışların sonuna kadar yeterli yakıtla doldurunuz çünkü GÜVENLİK gereği kesinlikle Yarış mahallinde yakıt ikmali yapamazsınız aksine davranışlar yarışlardan ihracı gerektirir. teknik kontrole otomobiliniz ve kayıt belgelerinizin ve makbuzunun aslı ve lisanslarınız ile gelerek direktörlerin talimatlarına uymanız tüm yapacağınız bu.

Katılacağınız Gruplar:

Bunlar size lisans başvurunuzdada verilen yönetmelik kitabındada yazdığı gibi :

Grup 1 : 1600 cc.'ye kadar otomobiller
Grup 2 : 1601-2200 cc. arası otomobiller (1300 cc. ye kadar motor hacimli aşırı beslemeli otomobiller)
Grup 3 : 2201-2800 cc. ye kadar motor hacimli otomobiller (1600cc'ye kadar motor hacimli aşırı beslemeli otomobiller)
Grup 4 : 2801-5000cc otomobiller (Minimum 1000kg.)
Grup 5 : 5001cc ve üstü motor hacmi olan otomobiller (Minimum 1100kg.)
Grup 6 : 3001cc ve üzeri motor hacimli ve aşırı beslemeli otomobiller (min. 950kg) Açık Grup

Aşırı Besleme katsayısı 1,7 dir ikinci aşırı besleme katsayısı ise 1,5 dir yani hem nos hem turbo uygulamaları için1600 cc bir otomobil örnek 1600 cc. x 1,7= 2720 cc x1,5 =4080 sınıf 4 oluşan gruplardan otomobiliniz hangisine uyuyorsa o gruba kayıt yaptırınız , tereddütünüz halinde yarışı düzenleyen klüplere veya bize danışmaktan kaçınmayınız.

Kask kullanmanız ve tulum giymeniz mecburidir Otomobilinizde 2 Kg lık yangın söndürücü bulunması ve bunun teknik kontrolde ibrazı şarttır.
Sadece 6 grupta daha fazla emniyet tedbirleri gerektiğinden Yanmaz tulum eldiven ile 4 kg lık yangın tüpü (2 şer Kg.2 parçada olabilir) Roll Bar zorunluluğu vardır.
Diğer Gruplarda ise sadece Tulum ,Kask ve 2 kg lık yangın söndürücü mecburiyeti vardır.

4-5-6 Sınıf hariç hiç bir sınıfta Otomobile ait kriko ve Stepne hariç hiç bir ekipman sökülmeyecek ve kesinlikle koltukları, kapı panelleri yerinden çıkarılmayacaktır.Ön ve arka camlar lamine cam olacaktır Lexan,Plexiglass gibi malzemelerle değiştirilmeyecektir. Bu gibi kuralları zaten size lisans başvurusu sırasında verilecek olan yönetmelik kitabındada bulabilirsiniz.
Bizim bu sayfalarda anlatmak istediğimiz genel bilgilendirmedir.
Yarış Sırasında Neler Yapılacaktır:Yarıştan önce sizlere yani yarışcılara Brifing verilecek ve kapı numaralarınız kayıt sıranıza göre dagıtılacaktır bilahare gruplar arasında kura ile eşleşmeler yapılacaktır sonra en alttaki 1 gruptan başlayarak yarış start düzlüğüne gelmeniz için anons edileceksiniz bu esnalarda otomobilin başından ayrılmayınız numaranızı duyduğunuzda escort aracı eşliğinde start düzlüğüne kadar götürüleceksiniz burada start alma vaktinize kadar biraz heyecan duyabilirsiniz ama geçicidir merak etmeyin emin olunki yıllar sonrada aynı heyecanı duyacaksınız bu hepimizde olur zaten bu heyecan ve zevk için orada değilmiyiz.

Teknik yardım veya servis almak için start düzlüğünde meydana gelebilecek arızalarınız için teknik servisinize 5 dakika, start noktasında meydana gelebilecek arızalarınız için ise 2 dakika pilot müdahale hakkı vardır bu süreler zarfında otomobilinize servis aldırabilirsiniz.

Size yeşil bir bayrakla start verilecektir bazı pistlerde elektronik start düzeneği olduğundan yarışma hakemleri size son kontrollerinizi yaparak kalan saniyelerinizi bir pano aracılığı ile göstereceklerdir, sonra ışıklı panodaki ışıklar tek tek sönmeye başlayacaktır son ışık söner sönmez gaza sonuna kadar basın o an yanınızdakini veya seyredenleri unutum sadece yola ve yarışa adapte olun eğer hatalı çıkış yapılmışsa size veya rakibinize 50 metreye kadar kırmızı bayrak gösterilir eğer bu bayrağı görürseniz emniyetli bir şekilde durun ve direktörlerin ve görevlilerin direktiflerine uyun , yarış sırasında size ayrılan kulvardan sapmayın, genelde heyecandan bazen kulvar sapmaları yaşanır ve rakibinizi zor duruma düşürür yarış bitişi size damalı finish bayrağı ile bildirilecektir.

Yarışı kazandıysanız tekrar başka rakiplerle final yarışları için start düzlüğüne gidin yok elenmişseniz escort eşliğinde pist dışına çıkın otomobilinizi emniyetli bir şekilde park ettikten sonra yarışı izleyin rakiplerinizin hareketlerini izleyin ve sporcu ahlakına uygun davranarak geçsenizde geçilsenizde rakipleriniz tebrik edin ve kupa törenlerini mutlaka sonuna kadar izleyin.
Admin
Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 84
Kayıt tarihi : 03/06/09

http://modifiyecolic.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz